sobota, 24 marca 2018

Szybka sałatka wiosenna z gotowaną piersią kurczaka/indyka



   Odkąd przeszliśmy na mniej kaloryczne i zdrowsze odżywianie, częściej gotuję zupy na wywarze drobiowym. W związku z tym bardzo często zostaje mi gotowana pierś kurczaka, na którą niekoniecznie mam ochotę - nie przepadam za gotowanym drobiowym mięsem, moje koty też nie. Pies żre pomidory, więc to inna bajka :) Jednak nie byłabym sobą, gdybym wyrzuciła kawałek mięsa...
   Tak więc powstała bardzo smaczna sałatka. Jest bardzo szybka w przygotowaniu, więc ratuje nas w razie niezapowiedzianych gości. No i, oczywiście, nie ma dużo kalorii ;)



   Przygotuj:
-  100g makaronu w kształcie ziarenek ryżu
-  1 pojedyncza pierś kurczaka (lub kawałek piersi indyka o wielkości piersi kurzej) ugotowana w wywarze
-  0,5 świeżego ogórka szklarniowego (tego długiego, chyba tak się nazywa, jeśli nie - proszę poprawić mnie na dole :))
-  kawałek pora (zielona część)
-  5-6 łyżek kukurydzy
-  150g (mały kubek) jogurtu naturalnego
-  sól, pieprz do smaku
-  sporo koperku


   Makaron gotujemy zgodnie ze wskazaniami producenta, odcedzamy i przekładamy do miski.
   Ugotowane i ostudzone mięso kroimy w niedużą kostkę. Pora myjemy i kroimy w cienkie półplasterki, ogórka myjemy i również kroimy w kostkę. Przekładamy do miski. Dodajemy kukurydzę.





   Do miski dodajemy jogurt i posiekany koperek (u mnie mrożony, pętał się po zamrażarce i znalazłam mu zastosowanie). Starannie mieszamy, doprawiamy do smaku solą i świeżo zmielonym pieprzem. Dobrze jest odstawić sałatkę chociaż na pół godziny do lodówki.








Smacznego!!!!





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz