czwartek, 13 sierpnia 2020

Wegański sernik mango


 

   Witajcie kocury 😻

Dziś post cokolwiek wyjątkowy, bowiem zawiera on przepis na ciasto, za którym naprawdę bardzo tęskniłam, odkąd wyszło że nie dla mnie produkty mleczne 😉 co się działo po zjedzeniu tradycyjnego sernika, każdy niech się domyśli, pisać o tym na blogu który  z założenia ma do jedzenia zachęcać - nie będę 😛 


   Jest to mój pierwszymi wegański sernik, który nie tylko nadaje się do zjedzenia, ale po prostu jest przepyszny 😍 nie smakuje kropka w kropkę jak prawdziwy sernik, bo - wiadomo - nie jest z sera, tylko z tofu... ale zapewniam, że naprawdę zasługuje na zrobienie go i spróbowanie.

   Starałam się w miarę możliwości oddać strukturę i smak i prawdziwego sernika, jest to jednak niełatwe zadanie. O ile struktura jest trafiona w 100%, o tyle smak to wyższa szkoła jazdy.

   Przygotowując ten sernik/tofurnik, zwracałam też uwagę na jakość dodatków, bo chciałam dać go spróbować dzieciom. Zosia jest duża, nie szkodzą jej produkty mleczne i śmiało może jeść do woli tradycyjne serniki i nic jej nie będzie. Jednak jak jest z Jankiem, tego nie wiadomo.

   Świadomie nie włączyłam mu do diety żadnych produktów mlekopochodnych. Moja babcia nie mogła jeść mleka, moja ciocia nie może, ja nie mogę... jeśli nie może i on, to naprawdę jest za mały na taki ból. Z uwagi na jego bogatą dietę, fakt że chłopak lubi kasze, warzywa, owoce, świeże pieczywo... dietę ma naprawdę bogatą i żadne niedobory mu nie grożą.

   Ale dobra, pogadałam sobie, to teraz do rzeczy.

   P.S.: Czy już wspominałam, że ten post dodaję z telefonu?


Przepis:

(tortownica 22cm)

Kruche ciasto na spód:

- 1szklanka i trochę mąki pszennej 

- 1/3 kostki roślinnej margaryny 

- cukier według uznania, ja dałam na oko może 0,5szklanki 

- w razie potrzeby odrobinka zimnej wody 

Warstwa "serowa":

- 0,5 szklanki kaszy jaglanej 

- 1,5 szklanki wody 

- 2 łyżeczki przyprawy do sernika 

- woda z puszki mleka kokosowego 

- 2 kostki naturalnego tofu (rekomenduję Biedronkowe)

- 1 jogurt PlantOn mango-ananas 

- niepełna szklanka zmiksowanego mango lub pulpy z puszki

- kilka kropel aromatu śmietankowego 

- 1 łyżka soku z cytryny 

- 1 łyżka mąki ziemniaczanej 

- 1 dodatek do sernika Sernix 

- szczypta kardamonu 

Warstwa mango:

- 1 puszka pulpy mango 

- 3-4 łyżeczki agaru


   Składniki na kruche ciasto zagniatamy i schładzamy w lodówce około godzinę. Dno tortownicy wykładamy papierem do pieczenia. Na dnie wyklejamy ciasto. Spód podpiekamy 15-20 minut w 180 stopniach. Studzimy.

   Przygotowujemy masę:

Pół szklanki kaszy jaglanej przelewamy wrzątkiem na sitku. Wrzucamy do 1,5 szklanki wrzątku i rozgotowujemy najbardziej jak się da. Jeśli trzeba dodajemy jeszcze trochę wody. Kiedy woda odparuje, dodajemy płynną część z puszki z mlekiem kokosowym i gotujemy aż odparuje ale ostrożnie, bo teraz może łapać dno. Ma być totalna paska. Paćkę studzimy. 

   Ostudzoną breję jaglano-kokosową miksujemy na gładko blenderem. Dodajemy połamane tofu, jogurt roślinny i miksujemy na jak najgładszą masę. Dodajemy resztę składników i miksujemy. Wylewamy na podpieczony spód, równamy i pieczemy około godzinę w 180 stopniach. Studzimy.

   Pulpę z mango zagotowujemy przez 2-3 minuty z agarem i wylewamy na warstwę serową. Jak przestygnie, chowamy do lodówki.

   Kroimy i podajemy najlepiej następnego dnia.


Smacznego!!!




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz