czwartek, 10 sierpnia 2017

Sok poziomkowy - metoda M.Disslowej



   Jednym z najprostszych sposobów na zamknięcie lata w słoiczku jest przetworzenie sezonowych owoców. Dziś proponuję sok poziomkowy. Taki sok ma piękny, rubinowy kolor, zapach świeżych poziomek i jest całkowicie przejrzysty.




   Przygotuj:
-  poziomki
-  cukier
-  wrzątek

   Zebrane poziomki dokładnie przebieramy i wyrzucamy nadpsute. Wsypujemy je do naczynia i zalewamy wrzątkiem tak, by przykrył owoce.
   Zostawiamy na noc w temperaturze pokojowej. Ja swój sok lekko przykryłam (nie zakręcając, tylko nałożyłam pokrywkę), by nie mieć zaraz stada muszek owocówek ;)







   Odcedzamy sok. Ja wyłożyłam poziomki na sito i zostawiłam na kilka godzin. W tym czasie ładnie sobie skapał. Nic nie wyciskamy.
   Z około 40dag poziomek udało mi się uzyskać 300ml soku.









   Na 1 litr soku bierzemy 1kg cukru. Ja użyłam 300g cukru, mając 300ml soku.
   Wsypujemy cukier i gotujemy na malutkim ogniu około 15 minut. Gorący przelewamy do wyparzonych butelek lub słoiczków, szczelnie zakręcamy i odstawiamy do wystygnięcia do góry dnem. Owijamy w ciepły koc lub gruby ręcznik.
   Pijemy rozcieńczony wodą :)




Smacznego!!!









Brak komentarzy :

Prześlij komentarz